torstai 14. helmikuuta 2013

11 asiaa minusta

Jenni Milan elämää- blogista heitti mulle tälläisen haasteen. Teen tästä tällä kertaa vain itseä koskevan osan, sillä olen jo vastaillut muutamaan samanlaiseen lähes samoilla kysymyksillä.

Säännöt ovat seuraavanlaiset:
1. Jokaisen haastetun pitää siis kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Myös haastajan 11 kysymykseen pitää myös vastata.
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä ja haastaa uudet bloggaajat.
4. Haastettujen pitää valita 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa.
5. Pitää kertoa, että heidät on haastettu.
6. Ei takaisin haastamista.

11 asiaa minusta


1. Olen ikuinen eläinfriikki. Siis ihan oikea friikki. Hevoset, koirat ja kaikenlaiset karvaiset otukset ovat kuuluneet elämääni aina. Etenkin ratsastusharrastus tutustutti minut tähän maailmaan. Olen myös nuorempana autellut muutamana kesänä navetassa ja hoitanut vasikoita tuttavaperheen mökin lähistöllä. Pikku serkuillamme oli taas aikoinaan omia kanoja, joita tuli (aina harvoin) käydessä pideltyä sylissä, kanalaa siivottua sekä pieniä munia etsittyä. Ystävien ja sukulaisten koiria olen aina hoitanut. Päällimäisenä mielessä vieläkin elossa oleva cairnterrieri narttu  Cessi (Kuonomäen Cappuccino), joka on edelleenkin minulle tärkeä. Lisäksi sydäntäni ovat koskettaneen walesinspringerspanielinarttu Nelli sekä myöhemmin perheen toinen samanrotuinen pentu Peppi. Pepistä sen verran, että jos veljeni ei olisi ollut allerginen tämä koira todennäköisesti asuisi meillä? Mainittakoon vielä viimeisenä, että olen omistanut tähän mennessä 4 venäjänkääpiöhamsteria sekä kaksi risteytysmarsua.

Cessi vuodelta 2010
Minä ja vasikka 2007
                  

Minä ja Cikku-poni 2008

                                 
Nilo&Noa veljekset 

2. Lukeminen on yksi lempiharrastuksistani. Joskus kirjoja tulee luettua paljon ja välillä on taas aikoja, että ei lue mitään. Lukio ja koulunkäynti latisti vähän lukemisintoani, mutta yleensä lomilla ja kesäisin se on palannut takaisin. Lukulistaltani löytyy kymmeniä kirjoja, joita olisi kiva lukea. Esimerkkinä Finlandia-palkinnon saanut kirja: Rosa Liksom- hytti nro 6 ja Sinuhe eegyptiläinen sekä monet muut klassikkokirjat, jotka odottavat aikaansa.

3. Rakastan ruuanlaittoa. Erityisesti jälkiruokien tekeminen kuuluu lemppareihin, mutta pidän myös erilaisten pääruokien valmistamisesta. Henkilökohtaisesti en välitä punaisesta lihasta ja usein minulle tehdäänkin oma ruoka muiden syödessä jotain sisä/ulkofileitä. Kala sen sijaan kuuluu joka viikkoiseen ruokalistaani. Olen pienestä pitäen oleillut joka kesä äidin vanhempieni mökillä saaristossa merellä, jossa kalastaminen ja ruuanlaitto kuuluivat tyypillisesti ohjelmaan.

                                                         

4. En erityisesti pidä limuista. Esimerkiksi coca-cola on sellaista myrkkyä, joka ei tästä kurkusta mene alas kuin pakolla. Vissyjä olen vasta myöhemmällä iällä alkanut sietämään. Joitan limuja voin juoda, mutta yleensä valitsen limun sijasta mehua, maitoa tai vettä.

5. Olen aina halunnut oppia soittamaan pianoa. Koen olevani meidän perheen musikaalisin ihminen, vaikka esimerkiksi laulaminen ei ole ihan minun juttu, vaikka siitä pidänkin. Tulevaisuuden haaveena on ostaa joskus piano ja alkaa käydä tunneilla.

6. Pienenä haaveilin omasta kennelistä. Välillä se käy yhä mielessä, mutta tosiasiat palauttavat minut yleensä maanpinnalle. Aluksi olin ihan varma, että rotuni olisi walesinspringerspanielit, mutta nykyään koko kasvatustouhu arveluttaa puolin ja toisin.

7.  Olen 170 cm pitkä, perheeni ja lähisuvun pisin isän puolen tätiäni lukuun ottamatta. Haluaisin olla vielä muutaman sentin pitempi. Mukavuudenhaluni takia en tykkää käyttää korkokenkiä, vaan panostan kengissä laatuun, merkkiin ja mukavuuteen.

8. Oma huoneeni on aina sekaisin ja vähän sotkuinen. Sotku ei haittaa minua muualla kuin keittiössä. Silmäni näkee punaista, jos keitti lainehtii astioista, pöytiä ei ole pyyhitty tai tavarat pursuavat kaapeista. Sisustuksessa tykkään pienistä asioista, persoonallisuudesta, väreistä sekä tehosteista.

9. Olen jonkinsortin muumiastia fani. Omistan jos jonkin näköistä muumimukia, muutamia kippoja sekä kulhoja. Myös Taika-sarjan astiat ovat mieleeni isoineen mukeineen ja värikkäiden kuvioiden vuoksi.

10. Minun on vaikea sanoa ei. Koiran tullessa tuloon tämä oli asia, jota sai harjoitella. Taiga oli niin hellyyttävä, kuten kaikki pennut luultavasti ovat. Ruskeille silmille ja pörröiselle olemukselle oli haastavaa sanoa ei. Olen myös joutunut opetella sanomaan muille ihmisille sekä heidän pyynnöilleen ei tarvittaessa. En halua ajaa itseäni loppuun vielä näin nuorena.



11. Täytän tänä vuonna 20 vuotta ja meneillään on ns. viimeinen teinivuoteni joidenkin kirjojen mukaan. Hiukan kauhistuttaa, mutta pääsääntöisesti olen vain innoissani. Koko elämähän on vasta edessä ja minulla on  aikaa tehdä mitä ikinä haluan. Yritän nauttia elämästä päivä kerrallaan, olla murehtimatta turhia sekä keskittyä itseeni ja omaan hyvinvointiin.















Kaikki, jotka haluavat tulla haastetuiksi saavat ottaa tämän tästä. Laitoin tähän vielä Milan elämää -blogista tulleet kysymykset, jos joku haluaa vastata. Kiitos.


1. Jos saisit valita minkä rotuisen koiran tahansa, minkä ottaisit?
2. Miksi valitsit juuri koirasi rodun?
3. Entä kasvattajan?
4. Voisitko ajatella, että elämää ilman koiria?
5. Mitä harrastat koirasi kanssa,
6. Mitkä ovat koirasi mahdolliset lempiherkut?
7. Onko sinulla jotain harrastusta koirasi kanssa jota haluaisit harrastaa, mutta et syystä tai toisesta voi? Mikä?
8. Pelkääkö koirasi jotain? Mitä ja mahdollisesti myös miksi?
9. Mikä on parasta koirassasi?
10. Kuvaile koiraasi 5 sanalla.
11. Kuvaile lyhyesti päiväsi koirasi kanssa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti